AZMA D'LUVERS. Powered by Blogger.

Dengar-dengarkan...

Tuesday, November 2

BUKIT JALIL!!

feww...~
dr hari ke hari tnggu mase nk update blog ni.
hari ni baru la free sket.
huhu.
maklumlah org bz kan.
first skali 4 sure lah aku nk cerita perjalanan sepanjang mase berkempen dan mase perlawanan Piala Malaysia 2010 di antara N9(HOBIN JANG HOBIN) dan KELANTAN(GOMO KELATE GOMO)

Alkisah bermula pada jam 10pg pd hari JUMAAT aku dan rakan seperjuangan CT HAJR memulakan perjalanan kami ke BUKIT JALIL.

dr KTM NILAI-KL SENTRAL.
breakfast nasi lemak di food court kl sentral.
kemudian menaiki tren ke HANG TUAH.
berhenti di CHAN SOW LIN utk pertukaran tren ke SRI PETALING dan barulah kami tiba di destinasi kami iaitu di BUKIT JALIL.
setibanya kami di sana,kami hanya nmpak satu warna je.
huhu. warna MERAH.
hari JUMAAT je kite da blh nmpk lautan merah,belum hari sabtu lagi kan?
sampai je kt BUKIT JALIL,kami pun makan,rehat dan merewang2 di gerai2 yg telah dibuka sejak hari KHAMIS lagi.wah..semangat betul mereka ni.huhu..
cerita hari JUMAAT kami x best.sbb org x ramai lagi macam hari SABTU.
tp sempat la kami kenal dgn UNCLE MUSTAFA.kakak cafe.and mak cik yg jual jersey kelantan tu.
malam tu kami...teettt
hehe..x boleh cerita.sensored!
huhu
Kite terus je la g hari sabtu eh?hihi
pada hari SABTU tu,seawal jam 5pg kami da bangun dah..sbb ingat nk dok depan sekali kt depan kaunter tiket tu.lepas je subuh kami terus keluar.
ingtkan dpt jadi yg first..tapi...??
penyokong fanatik KELANTAN ni dah berkampung kt situ sejak awal pagi lagi!
mmg kami betul2 teruja kot.
tp nmpk kan?syhh...(SUBUH kt mne abe?)hihi
mngkin diorg qada` kot.
ish xtaula nk ckp pasal ni.hehe
ape yg pasti kami x lah jadi mangse beratur di tempat paling belakang.
huhu.agak depan la jugak dr yg lain.
boleh kire kot berapa je org n9.
majoriti KELANTAN.
mmg diorg pulun habis la tiket2 kt stadium tu.huhu.
nk cite rentetan peristiwa hari tu mmg bnyk sgt.pahit,manis,masam,payau.sume ade.
sampai satu tahap ase cam da xde rase dah.huhu
yg best tu..ore kelare ni baik jugo,nmpak kito ore tino ni..dio suh bagi dlu la tiket ke kito ni.
tp dio tok tahu.beli tiket 17. limit 4 jah sorg.huhu.

syhh..diam2 suda.abe2 jange maroh.pialo dapak doh.hihi
lepas je beli tiket.aku ngn jaja dh penat sgt.so,kitorg pun tido la kt tempat persinggahan kitorg tu.best,sejuk je...berangin.sbb hujan lebat.
bangun je tido pukul 12 tu kitorang pun g lah mandi.dah mandi da siap2.(aku dgn smgt dah siap pakai baju n9.da siap g cat muke sume2.)

dan2 bateri fon aku plak habis.xde bateri susah plak.sepupu,pak cik,sanak saudara aku punya tiket ade kt aku.nnt cmne nk set nk jumpe kt ne kan?
so aku pun dibantu oleh seorg makcik ni g la caz fon kt kedai mak cik kelate ni.
mujur makcik tu bagi tumpang caz walaupun aku berbju kuning.hihi
faham2 lah kt kedai tu penuh budak2 kelantan.kirenye port yg aku duduk tggu fon aku habis caz tu mmg tmpat diorang ni berkumpul.
tp ALHAMDULILLAH.
xde ape2pu yg berlaku.
yg pandang2 sinis tu adelaa.
tp x hiraukan pun.huk3
dalam pd tu ade jugak lah abe2 kelate ni yg tego2.tp ok je diorg..sempoi..
bereh deh.hihi

tp wa cakap sama lu mmg semngat keBOLAan diorg ni tggi giler.bayangkan ade beberapa org manusia je yg pakai kuning.
yg lain MERAH belako!
mmg lautan MERAH la hari tu.
tp aku ni da mmg jenis gile.time tu la nk wt keje gile.
di tgh2 lautan merah.tgh diorg bergomo kelate gomo tu.
aku pn menyelinap,dan....
terus dak2 ni nganjing aku!!
haha.malu kot.kurang asam..tp bkn buat ape pun..diorg HOBIN kan aku je.huhu.
pengalaman beb!
hihi.so,mmg havoc gile hari tu.dan aku sempat jugak lah bergambar dgn abe2 yg dok nganjing aku td ni.:)
dan smpailah ke dlm stadium alkisahnye....
N9 tumpas di tgn KELATE dgn jaringan gol 2-1...
ape2pun,aku tetap support SKUAD RUSA!
HOBIN JANG HOBIN!!

korang ingat da habis?
belum ag k...
t0 be continue..
huhu...
daa..

0 notis:

Post a Comment