AZMA D'LUVERS. Powered by Blogger.

Dengar-dengarkan...

Tuesday, March 29

RAGAM MANUSIA

MANUSIA ni macam2 perangai macam2 jenis dan macam2 ragam yg ada.
kadang2 kita yang nak menghadapi mereka yg macam2 ni pun jadi sakit kepala.
ada lebih baiknya kita ni hidup di bawah tempurung, duduk dalam kelambu, dari keluar disogok dgn macam2 ragam dan pemikiran. Sakit PhD yg sentiasa mendalangi kehidupan orang kita sekarang. Itulah yg dikatakan sbg KEHIDUPAN. ada orang suka, ada orang x suka. ada orang boleh terima kehadiran kita, ada orang tak. itu semua berpunca dari sikap diri sendiri yang bodoh sombong. Kita rasa diri kita HEBAT, ada kuasa Di Atas Sana yg MAHA HEBAT. X perlu rasanya kita nak menunjukkan kebenciaan kita pada sesiapa. Orang x kacau hidup kita, kita jangan sesekali sibuk dan kacau hidup orang. Apa orang nk buat biarkan. Selagi dia x mntak duit kita, peduli kan dia. Melainkan orang tu dah melampau sgt, buat maksiat depan mata ke, merogol, merompak depan mata kita ke, ok lah. Tapi kalau setakat sbb kita menyampah tgok dia, benci kan dia. X perlu rasanya nak jaja ke seluruh dunia rasa tu. Sbb kita yg bercakap ni pun belum tentu semua orang suka.. Fikir2kan lah wahai manusia bila nak menyentuh ttg diri orang lain.. Cermin dulu diri sendiri. Hebat sgt kah kita, Mulia sgt kah kita, Baik sgt kah kita hngga sanggup nak memaki mencaci orang yg x pernah kacau hidup kita?

0 notis:

Post a Comment